GN 2410
Teleskopik lineer sürgüler
tam uzantılı, çift konfigürasyon
tam uzantılı, çift konfigürasyon
Ray / Çark
Isıl işlem uygulanabilir çelik
- galvanizli, mavi pasifleştirilmiş
- Serleştirilmiş kılavuz miller
Bilyeler
Sürtünme önleyici çelik yatak, sertleştirilmiş
Bilye kafesi
Çelik, galvanizli
Sürgü Hattı Bağlantısı
Çelik Vida, galvanizli
GN 2410 teleskopik doğrusal sürgüler, sürgü hattına bağlı iki adet doğrusal hareketli bilyeli kaydırma hattından oluşur. Örnek olarak, alçak yükseklikli yapılı sürgülü uzun uzantıların gerekli olduğu durumlarda doğrusal yönde bir kaydırma hareketi elde etmek için malzeme taşıma ya da otomasyon uygulamalarında veya oluk açma işlemlerinde kullanılırlar.
Çift konfigürasyon, hem dairesel hem de eksensel yük kapasitelerinin aynı olması avantajına sahiptir. Aynı zamanda bu tasarım, pratik kullanımda toza karşı daha az duyarlı olduğunu kanıtlamıştır.
Sürgüler ve sürgü hatları aynı uzunluğa sahiptir. Her iki sürgü hattı uzatılabilir ve böylece l1 sürgü tabanı uzunluğundan daha uzun bir uzantıya ulaşılır. Destek vidalarını sürgülerden çıkartmak, sürgülerin her iki taraftan çıkıntı yapmasını sağlar.
Harici elemanlar maksimum kızak mesafesini sınırlamalıdır; ray destekleri, çarkın raydan yanlışlıkla çıkarılmasına karşı koruma olarak tasarlanmıştır.
- diğer uzunluklar (80 mm'lik standart uzunluklarda kılavuz boyutuna bağlıdır)
- Özel uzunluklar (delik, başlangıç ve bitiş mesafeleri)
Yapı
Tüm lineer kızaklar, içeride hareket eden bir çark ile bir dış raydan oluşur. Sürtünme önleyici yataklar belirli bir mesafede ve bilyeli kafes aracılığıyla yerinde tutulur, ray ile çark arasında yer alırlar. Ray ve çark; yük oranı, sessiz işlem ve kullanımlı hizmet ömrü açısından yüksek gerekliliklere sahip endüstriyel ortamlarda kullanımını sağlayan ısıl işlem uygulanabilir çelikten üretilmiştir.
Tüm tasarımlar, h1 = 28, 35 ve 43 mm'lik nominal ray boyutlarında kullanılabilir ve bireysel gereksinimlere uygun olacak şekilde 130 mm'den 1970 mm'ye olan uzunluklarda standart aralığın dışında da temin edilebilir.
Doğrusal sürgüler, normalde ray ile çark arasında boşluksuz (örn. orta derecede öngermeli) eşleşme oluşturulacak şekilde ayarlanır. Rayların ve çarkların su kanalları endüklemeli sertleştirilmiştir, bu da sürtünme önleyici yataklarda düşük seviyede aşınma ve daha uzun kullanım ömrü ile sonuçlanır. Doğrusal sürgüler, lineer kılavuz raylı sistemler için tasarlanmış yüksek kalite özel makine yağı ile kalıcı olarak yağlanmıştır.
Gereksinimlere bağlı olarak çok çeşitli tipler bulunmaktadır. Çarkların kayma mesafeleri içeride, kısmen dışarıda veya tamamen rayların uzunluğunun dışındadır. Tamamen uzatılabilir lineer teleskopik sürgüler raylarda, çarklarda doğrudan veya bir ara profil aracılığıyla birbirlerine bağlanan doğrusal sürgülerden oluşmaktadır.
Doğrusal sürgüleri monte etmek için raylardaki vida başı yuvaları ve yapının tipine bağlı olarak çarklardaki dişli veya gömme delikler kullanılabilir. Kompakt stil genelde dar alanlarda kullanım için avantajlıdır.

Típler
Teleskopik doğrusal sürgüler, çift konfigürasyonlu, tam uzantılı


Montaj örnekleri

Teleskopik doğrusal sürgülerin yük oranı
standart numaraların artan sırasıyla
Uygun bir doğrusal sürgü seçilirken dikkate alınması gerekenler öncelikle kullanılabilir alan, istenen vuruş ve taşınan yüktür. Aşağıda listelenen değerler, en uygun nominal ray boyutunun seçilmesine yönelik kılavuz niteliğindedir.
Yük derecelendirmesi ile ilgili ayrıntılar, herhangi bir yükümlülük olmadan bağlayıcı olmayan kılavuz değerlerdir ve kullanım amacıyla ilgili herhangi bir garanti teşkil etmemektedir. Kullanıcı, her durumda bir ürünün kullanım amacına uygunluğunu belirlemelidir. Çevresel faktörler ve yıpranma belirtilen değerleri etkileyebilir.

Açıklama | Yük oranları |
- | Co rad in N |
444 | |
496 | |
405 | |
342 | |
534 | |
439 | |
403 | |
346 | |
1370 | |
1115 | |
870 | |
714 |
Teleskopik doğrusal sürgüler normalde eşleştirilmiş uygulamalar için kullanıldığıdnan bunlar için izin verilen yük torkları hakkında hiçbir ayrıntı verilmemektedir. Çevrenin yapısı yeterli bükülmezlik ve sertliğe sahip olduğundan bu boyutların yükleri küçük çaplı oluşur. Yük torklarının belirli sınırlar dahilinde aktarılmasına izin verilir.
Statik yük ve sapma
Tablolarda belirtilen yük değerleri, üçüncü segmentteki tam uzatılmış profilin ortasında izin verilen maksimum kuvvet ile ilgilidir.
Belirtilen değerler gözlenirse ve teleskopik lineer kızak tamamen uzatılmışsa, ray çarkının sonunda küçük bir sapma (çöküntü) oluşur. Bu normalde uygulamanın doğru işleyişi üzerinde zarar verici bir etkiye neden olmaz. Gerekirse, talep edilmesi halinde kılavuz değerler belirtilebilir.
Montaj vidaları, montaj deliklerinin belirlenmesi
Standart montaj donanımı DIN 7991-10.9 gömük başlı vidalardır, bunların önerilen sıkma torkuyla monte edilmesi gerekir. Tipe bağlı olarak tüm montaj delikleri kullanılamaz. Genelde bu delikler kullanılmamış bir şekilde bırakılabilir. İstisnai durumlarda, özellikle iki yanlı vuruşlarda montaj deliklerine destek vidaları gevşetilerek ve çark dışarı çekilerek ulaşılabilir. Destek vidaları daha sonra yerine yerleştirilir.
Dönüş hızı, yatak kayması
Doğrusal sürgülerde dönüş hızı 0.8 m/s kadar olabilir. Belirli uygulama ve kurulum uzunluğu bu değer üzerinde etkili olabilir. Hızlı yön değişiklikleri ve yüksek ivmelenen kuvvetler durumunda özellikle uzun bilyeli kafeslerde kafes kayması oluşabilir. Bu gibi durumlarda kafes, çarkın yarı hızıyla senkronize bir şekilde hareket etmez ancak kayma nedeniyle yavaş yavaş doğru pozisyonunu kaybeder. Mümkün olan durumlarda geri konumlandırma için gezinme mesafesinin sonunda boş vuruş çalıştırılmalıdır.


Talebiniz gönderilmiştir ve mümkün olan en kısa sürede cevap verilecektir.