GN 2492
Paslanmaz Çelik Doğrusal Kılavuz Ray Sistemleri için
Paslanmaz Çelik Kam Silindiri Doğrusal Kılavuz Rayları
Paslanmaz Çelik Kam Silindiri Doğrusal Kılavuz Rayları
Tip
- Tip XL: Uzatılmış delikli, sabit yataklı kılavuz rayı
Paslanmaz Çelik AISI 316L
Düz
Paslanmaz çelik kam silindiri kılavuz rayları GN2492, paslanmaz çelik kam makaralı taşıyıcılarla GN 2494 veya paslanmaz çelik kam silindirleriyle birleştirilebilirler GN 2496 doğrusal kılavuz ray sistemleri oluşturmak için.
Yerden kazandıran bu üniteler, örneğin makine ve aksam yapım endüstrisinde, taşımacılıkta, yapım hizmetlerinde, servis ekipmanlarında ve sürgülü kapıları desteklemekte veya üretim ve tesis ekipmanlarının doğrusal hareketleri için kullanılabilir. Malzeme, örneğin kimya, ilaç, tıp veya gıda işleme endüstrilerinde görülebilen özellikle agresif ortamlarda da kullanılabilir.
Doğrusal kılavuz ray sistemleri genellikle çiftler halinde, yatay hizalamayla, dik veya dikey olarak (gösterildiği gibi) kurulur. Raylar, uygulamanın ister sol veya ister sağ tarafına monte edilebilir.
- Diğer mevcut kılavuz rayı uzunlukları
- h1 için = 30: ila 4000 mm
- h1 için = 45: ila 5200 mm
- Farklı montaj deliği mesafesi m1/m2
Aşağıdaki kurulum bilgileri, paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemlerinin montajı ve kullanımında dikkate alınmalıdır.
Bunu yapmak, uzun bir süre boyunca pürüzsüz hareket, sessiz çalışma, düşük aşınma ve işleyişi sağlar.
- Paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemleri normalde çiftler halide kurulur. Örneğin, elastik deformasyon nedeniyle meydana gelen geometrik hataları en az seviyede tutmak için çevre yapının yeterince istikrarlı olması gerekir.
- Doğrusal kılavuz ray sistemlerinin (kılavuz raylar ve kam makaralı taşıyıcı) montaj yüzeyleri, düz, paralel ve dik açılarda olmalı ve ayrıca birbirlerine göre doğru şekilde konumlandırılmalıdır. Sürgü hattının doğrusal sınırı harici durdurma elemanlarıyla belirlenir. Birkaç durdurucu kullanılıyorsa, bunlara aynı anda ulaşılmalıdır.
- Bağlantı delikleri, montaj sırasında paslanmaz çelik kılavuz raylarının bükülmesini veya eğilmesini önleyecek şekilde uygulanmalıdır.
- Doğrusal kılavuz ray sistemleri monte edildikten sonra, bunlar pürüzsüz çalışma bakımından kontrol edilmelidir. Yapışma veya eğilme gibi bir yanlışlık var ise, bunun nedeni belirlenmeli ve uygun önlemler alınarak ortadan kaldırılmalıdır.
Montaj sırasında, kılavuz raydaki tüm montaj yuvaları ve kam makaralı taşıyıcıdaki sabitleme dişi kullanılmalıdır. Bu, maksimum yükten kaynaklanan kuvvetlerin FR / FA, çevreleyen yapıya güvenilir bir şekilde transfer edilmesini sağlar. Sabitleme vidalarının kullanılmaması yük kapasitesini azaltır.
Kam makaralı taşıyıcıyı monte etmek için uygun dişlere sahip çeşitli vidalar kullanılabilir. Maksimum diş sıkıştırma derinliği “t”yi gözetin Buna karşılık, kam makaralı taşıyıcıyla çarpışmaları önlemek için rayı ISO 7380 vidalarla (yarı dairesel düz başlı vidalar) monte edin. Aynı veya daha az baş yüksekliğine sahip vidalar da kullanılabilir. Belirtilen sıkıştırma torku göz önüne alınarak A2 veya A4-70 veya daha yüksek sınıf paslanmaz çelik vidaların kullanılması genel olarak önerilir.
Paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemleri, paslanmaz çelik kam silindiri doğrusal kılavuz rayları GN 2492 ve paslanmaz çelik kam makaralı taşıyıcılardan oluşmaktadır. GN 2494. Gerekli tüm bileşenler ayrı olarak paketlenmiştir ve monte edilmemiş olarak temin edilir.
Teslim edildiğinde, kam makarası taşıyıcısı ve sürgü arasındaki hareket önceden ayarlanmış değildir. Montaj sırasında, kam makarası taşıyıcısını aşağıdaki gibi ayarlayın:
1. Kılavuz millerinin ve kılavuz silindirlerinin temiz olduğundan emin olun.
2. Eksantrik durumda ayarlanabilir merkezi kılavuz silindirin sabitleme vidasını gevşetin ve kam silindiri taşıyıcısını kılavuz rayının içine sıyırıcılar olmadan yerleştirin (bkz. adım 4 ve 6).
3. Silindir taşıyıcıyı kılavuz rayın bir ucunda konumlandırın.
4. Açık uçlu anahtarı, eksantrik silindir ve kam makaralı taşıyıcı arasına yerleştirin. Kam makaralı taşıyıcının solundaki ve sağındaki iki merkezleme deliği, iki eşmerkezli ve destekleyici silindirin hareketli tarafının konumunu gösterir.

5. Anahtar saat yönünde çevrildiğinde, kılavuz silindir, rayın destek kılavuz miline baskı yaparak silindir taşıyıcı için hareket alanı kalmamasını sağlar. Aşırı sıkmak, sürtünmeyi artırır ve malzemenin hizmet ömrünü azaltır.
6. Eksantrik kılavuz silindirin yatak eksenini anahtarla yerinde tutarken, sabitleme vidasını hafifçe sıkın. Kesin sıkıştırma torku daha sonra kontrol edilecektir.

7. Kam makarası taşıyıcısını kılavuz ray içerisinde hareket ettirin ve hareketin veya hafif ön yükün, rayın tüm uzunluğu boyunca tutarlı olduğundan emin olun. Kam makarası taşıyıcısı, aşırı gevşek veya sıkı olmadan kolayca hareket etmelidir. Gerekirse ayarlayın.
8. Sabitleme vidasını tabloda belirtilen torku kullanarak sıkın (yapı yüksekliğini h1 dikkate alın). Kazayla ayarlamayı önlemek amacıyla eksantrik kılavuz silindiri nihai açısında yerinde tutmak için açık uçlu anahtarı kullanın. Vidayı yerine sabitlemek için yapıştırıcı da kullanılabilir.
h1 (yapı yüksekliği) | Tork |
30 | 6 Nm |
45 | 10 Nm |
9. Sıyırıcıları yerleştirin. Sıyırıcıların yerleşeceği yeri kontrol etmek için silindir taşıyıcıyı raydan çıkarıp tekrar takın. Sıyırıcılar kullanım sırasında kendi kendilerine hizalanırlar.
10. Yedek parçalar:
- Paslanmaz Çelik Kam Silindirleri GN 2496
- Sıyırıcılar GN 2498
- Açık uçlu anahtarı GN 2424.1-13-15
Paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemlerinin maksimum hareket hızı, 1,5 metre/saniyedir. Hızlanma, 2 metre/saniyeye kadar artabilir2. Uç durdurucular kullanılıyorsa, hasarı önlemek için hızın durdurucuya ulaşmadan önce önemli ölçüde azaltılması gerekir.
Doğrusal kılavuz rayların kullanım sıcaklığı -20 °C ila 100 °C’dir. Sıcaklık aralığı, sıyırıcı malzemesiyle belirlenir. Sıyırıcılar gerekli değilse, aralık -40 °C ila 100 °C (kısa süreyle 120°) aralığına uzar, çünkü bu durumda, kam silindirlerin conta disklerinin malzemesi, sıcaklık aralığını belirler.
Bir doğrusal kılavuz ray sisteminin maksimum yük kapasitesi, iki kam makaralı taşıyıcının kullanılmasına denk düşer ve kılavuz rayının stabilitesiyle sınırlıdır. Uygulamanın toplam genişliğinin yanı sıra sağlamlığı da bir rol oynar ve yük kapasitesini ve aşınma özelliklerini olumsuz etkileyebilir.
Belirtilen nominal yüke FR ulaşmak için, kam makaralı taşıyıcıyı, yükün en çok sayıda makara bulunan tarafa uygulanacağı şekilde takın. Karıştırmayı önlemek için, bu, taşıyıcının taban gövdesinde iki çentikle işaretlenmiştir.
Uygulamanın toplam yükü FG, kam makaralı taşıyıcıya olabildiğince merkezi olarak aktarılmalıdır. Doğrusal kılavuz ray sistemlerinde ani darbeler ve durmaların yanı sıra güçlü titreşimler de önlenmelidir. MX ve MZ yönlerinde tork kuvvetlerinin uygulanması veya absorpsiyonunun, kam makaralı taşıyıcı üzerinden gerçekleşmesi amaçlanmamıştır.
Daha büyük yükler hareket ettirilecekse, bu iş, kılavuz rayın dış kısmına ek kam makaralı taşıyıcıların kullanılmasına izin veren ek destek yapısı (FR yönünde) eklenerek yapılabilir. Destek, rayı yayılmaktan veya kaymaktan korur. Bununla birlikte, işleyişin bir test ortamında kontrol edilmesi gerekir.

h1 (yapı yüksekliği) | Kam makarası taşıyıcı başına N olarak FR | N cinsinden ortaya çıkan FG | Nm cinsinden kam makarası taşıyıcı başına MY | |
2 kam makarası taşıyıcıyla | 4 kam makarası taşıyıcıyla | |||
30 | 840 | 1680 | 3360 | 14 |
45 | 1690 | 3380 | 6760 | 35 |
Kam silindiri doğrusal kılavuz raylar ve kam makaralı taşıyıcıların, çalışma yüzeyleri ilk kullanımdan önce yüksek performanslı silindir yatağı gresiyle hafifçe yağlanmalıdır. Gres, bir boya fırçası kullanarak rayın tüm uzunluğu boyunca eşit olarak dağıtılmalıdır. Normal ortamlarda, örneğin, Shell Gadus S2 V220 veya Klüberplex BE 31-222, yağlayıcı olarak kullanılabilir. Gıda ve ilaç endüstrileri gibi uygulama alanlarında, FDA onaylı yağlayıcılar kullanın. Örnekler arasında, Klüberfood NH1 94-301 veya Klübersynth UH1 14-151 vardır.
50 km, altı ay veya yağlayıcının eşdeğer kirlenmesi veya renk bozulmasından sonra, raylar ve kam makaralı taşıyıcı temiz bir bezle temizlenmeli ve yeniden yağlanmalıdır. Potansiyel kirlenme daha yüksekse, bakım aralıkları kısaltılmalıdır. Uygun kapaklar veya doğrusal kılavuz ray sistemlerinin en uygun şekilde konumlandırılması gibi önlemler alınarak kirlenmeler önlenmelidir.

Paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemleri tercihen çiftler halinde, yatay hizalamayla, dik veya dikey olarak kurulur. Bu, en küçük kurulum alanlarında mümkün olan en yüksek stabiliteyi ve burulma sağlamlığını getirir. Çalışma özellikleri bu düzende optimum seviyededir ve aşınma minimuma iner.
Teleskopik sürgülere kıyasla doğrusal kılavuz ray sistemleri, bir dikey yönde kullanılabilir, çünkü tasarımda bir bilye kafes olmadığından kafes kayması yaşanmaz. Kam makaralı taşıyıcılarının kılavuz rayına doğru yerleştirilebilmesi için, yükün etki edeceği yönü dikkate almak yeterlidir.
Rayın yatay (aşağı yatar şekilde) kurulumu bazı kısıtlamalarla aynı şekilde mümkündür. Bu durumda, maksimum yük, nominal yük FA olarak belirtilir. Elverişsiz ray en kesiti nedeniyle, daha büyük kuvvetlerin rayı genişletmesi beklenebilir ve bu da, kam makaralı taşıyıcılar ve montaj vidalarının başları arasında bir çarpışmaya neden olabilir. Emin olmamanız durumunda, işleyişi yük altında test ederek kontrol edin.
uygun | dikey, her iki taraf | |
![]() | ![]() | |
kabul edilebilir | dikey olarak eğik, her iki taraf üzerinde | dikey olarak eğimli, her iki taraf üzerinde |
![]() | ![]() | |
uygun değil | dikey, tek tarafta | yatay , tek tarafta |
![]() | ![]() |
- Uzun bir hareket yolu bulunan uygulamalar için, genel uzunluğu 5200 mm olan raylar istek üzerine mevcuttur. Daha uzun bir hareket yolu sağlamak amacıyla birkaç kam silindiri doğrusal kılavuz rayını sırayla dizmeyin, çünkü kam makaralı taşıyıcıların ayarlanmış boşluğu veya ön yükü, birkaç ray boyunca sabit tutulamaz.
- Kılavuz raylar, gerekirse herhangi bir uzunluğa kesilebilir. Keserken, profil en kesitini deforme etmemeye dikkat edilmelidir. Bir kelepçe kullanılması önerilir. Kesme sonrasında, çalışma yüzeyleri yağlanmadan önce kesilen yüzeylerde çapaklar giderilmeli ve yüzeyler temizlenmelidir.

Talebiniz gönderilmiştir ve mümkün olan en kısa sürede cevap verilecektir.