Çelik / Paslanmaz Çelik içeriden sürüş kanallı
Çelik
Çelik / Paslanmaz Çelik içeriden sürüş kanallı
Çelik
Tip
Tip A3: 3 silindirli bir kam makaralı taşıyıcı ile
Tip A5: 5 silindirli bir kam makaralı taşıyıcı ile
Tip B3: 3 silindirli iki kam makaralı taşıyıcı ile
Tip B5: 5 silindirli iki kam makaralı taşıyıcı ile
Kimlik no.
No. 0: uç durdurma parçasız
No. 1: bir uç durdurma parçalı
No. 2: iki uç durdurma parçalı
Kılavuz kanalı
- Çelik ZB
Galvanizli, mavi pasifleştirilmiş
- Paslanmaz çelik AISI 430 NI
Düz
Kam makaralı taşıyıcı
- Taban gövdesi
Paslanmaz Çelik AISI 304
- Makara
Rulman, 2RS
Paslanmaz Çelik AISI 440C
- Rulman yatağı gresi
FDA uyumlu, H1 sınıfı
Kalıcı yağlama
Uç durdurma
- Paslanmaz Çelik AISI 304
- Kauçuk durdurucu(TPU), sertlik ≈ 80 Shore A
-20 °C ila 100 °C çalışma sıcaklığı
GN 1490 Doğrusal kılavuz ray sistemleri genellikle çiftler halinde yatay hizalama ile dik veya dikey olarak (gösterildiği gibi) kurulur. Otomasyonda, araç veya makine mühendisliğinde olduğu gibi basit, doğrusal hareketlerin gerçekleştirilmesi gereken yerlerde kullanılırlar.
Kılavuz raylar ile kam makaralı taşıyıcılar eşleştirilerek başka bir şeye ihtiyaç duymadan optimum sürüş özellikleri ve minimum bakım gerekliliği sağlanabilir. Kam makaralı taşıyıcıların yerleştirilmesinden hemen sonra sistem kullanıma hazırdır.
Doğrusal kılavuz ray sistemleri, bir kılavuz rayı, bir veya iki kam makaralı taşıyıcı ve seçilen uç durdurma sayısından oluşur. Parçalar demonte teslim edilir. Kılavuz ray, uygulamanın sol veya sağ tarafına monte edilebilir. Kam makaralı taşıyıcılarının montajı sırasında, yükün alınma yönü (işaret çentiği) dikkate alınmalıdır. Yağlama ve bakım talimatlarına uyulmalıdır.
- diğer kılavuz rayı uzunluğu (3,994 mm'ye kadar)
- diğer delik aralığı / kaplama
Montaj delikleri, bağlantı vidaları
Montaj sırasında, kılavuz raydaki tüm montaj yuvaları ve kam makaralı taşıyıcıdaki sabitleme dişi kullanılmalıdır. Bu, maksimum yükten kaynaklanan kuvvetlerin F | p | L | pp | / F | p | A | pp | çevreleyen yapıya güvenilir bir şekilde transfer edilmesini sağlar. Sabitleme vidalarının kullanılmaması yük kapasitesini azaltır. Kılavuz raylardaki üretim ile ilgili diğer delikler gösterilmemiştir.
Kam makaralı taşıyıcıları monte etmek için farklı vidalar ile M5 dişlisi kullanılabilir. Ancak kılavuz ray tabloda listelenen vidalarla monte edilmelidir. Genel olarak, belirtilen sıkma torkuna göre 8.8 kuvvet sınıfındaki vidaların kullanılması önerilir. Uç durdurucuların beraberindeki havşa başlı vidalar için maksimum tork değeri 4-5 Nm'dir. Böylelikle kılavuz rayları deforme etmeden en yüksek tutma kuvveti elde edilir.
Önceden monte edilmiş kauçuk durdurucular, havşa başlı vidalarla otomatik olarak sıkıştırılır ve ilgili uç noktalarda kam silindiri taşıyıcıların durdurucularını sönümler.
Tanım - standart | İç sürgü |
Altıgen soket gömme başlı vida DIN 7991 | M 4 / M 5 |
Gömülü vida, Phillips DIN 965 | M 4 / M 5 |
Gömülü vida, Phillips DIN 7997 | Boy 4.5 / 5 |
Yağlama ve bakım
Kılavuz rayların çalışma yüzeyleri ilk kullanımdan önce makaralı rulman gresi ile yağlanmalıdır. Yağlama gresleri arasında Cassida Grease GTX 2, Shell Gadus S2 V220 ve Alvania EP 1 veya Klüberplex BE 31-222 gibi yağlar kullanılabilir. Yiyecek veya farmasötik uygulamalarda, H1 veya daha üst sınıf FDA uyumlu yağlama gresleri gerektiği şekilde kullanılmalıdır. Gres, bir boya fırçası kullanarak rayın tüm uzunluğu boyunca eşit olarak dağıtılmalıdır.
50.000 devirden sonra, raylar temiz bir bezle temizlenmeli ve yeniden yağlanmalıdır. Kirlenme riski varsa, bakım aralıkları kısaltılmalıdır. Bununla birlikte, ilke olarak, uygun kılavuz kapakları veya doğrusal kılavuz ray sistemlerinin en uygun şekilde konumlandırılması gibi önlemler alındığında kirlenmeler önlenmelidir.
Aşağıdaki kurulum bilgileri, paslanmaz çelik doğrusal kılavuz ray sistemlerinin tasarımı ve montajında dikkate alınmalıdır.
Bunu yapmak, uzun bir süre boyunca pürüzsüz hareket, sessiz çalışma, düşük aşınma ve işleyişi sağlar.
- Doğrusal kılavuz ray sistemlerinin (kılavuz raylar ve kam makaralı taşıyıcı) montaj yüzeyleri, düz, paralel ve dik açılarda olmalı ve ayrıca birbirlerine göre doğru şekilde konumlandırılmalıdır. Uç kapatıcılar kullanılıyorsa, bunlar mümkün olduğunca aynı anda ulaşılabilecek şekilde konumlandırılmalıdır.
- Bağlantı delikleri, montaj sırasında kılavuz rayların bükülmesini veya eğrilmesini içermeyen bir yöntem ile açılmalıdır. Belirtilen +0,2 / +0,5 mm montaj toleransı, rayın uygulama merkezine doğru çekme yükü altına girmesiyle sonuçlanır ve bu sayede optimal ve düşük aşınmalı bir çalışma sağlanır.
- Doğrusal kılavuz ray sistemleri monte edildikten sonra, bunlar pürüzsüz çalışma bakımından kontrol edilmelidir. Yapışma veya eğilme gibi bir yanlışlık var ise, bunun nedeni belirlenmeli ve uygun önlemler alınarak ortadan kaldırılmalıdır.

Doğrusal kılavuz ray sistemlerinin maksimum yük kapasitesi, 5 makaraya sahip iki kam makaralı taşıyıcıya denk gelir. Ek kam makaralı taşıyıcılarla daha büyük yükler hareket ettirilecekse, işlevsellik bir test ortamında denenmelidir. Uygulamanın toplam genişliğinin yanı sıra sağlamlığı da bir rol oynar ve yük kapasitesini ve aşınma özelliklerini olumsuz etkileyebilir.
Belirtilen nominal yüke ulaşmak için FR, kam makaralı taşıyıcılar daha fazla makaranın bulunduğu tarafa yük verilecek şekilde yüklenmelidirler. Karıştırmayı önlemek için, bu, taşıyıcının taban gövdesinde bir çentikle işaretlenmiştir.
Uygulamanın toplam yükü FG, kam makaralı taşıyıcıya olabildiğince merkezi olarak aktarılmalıdır. Doğrusal kılavuz ray sistemlerinde ani darbeler ve durmaların yanı sıra güçlü titreşimler de önlenmelidir. MX ve MZ yönlerinde tork kuvvetlerinin uygulanması veya absorpsiyonunun, kam makaralı taşıyıcı üzerinden gerçekleşmesi amaçlanmamıştır.

h1 | Kam makarası taşıyıcı başına N olarak FR | Nm cinsinden kam makarası taşıyıcı başına MY | ||
3 rulman elemanı | 5 rulman elemanı | 3 rulman elemanı | 5 rulman elemanı | |
29 | 425 | 650 | 7 | 21 |
37 | 800 | 1150 | 13 | 40 |
Doğrusal kılavuz ray sistemlerinin maksimum hareket hızı, 0,3 metre/saniyedir. Uç durdurucular kullanılıyorsa, hasarı önlemek için hızın durdurucuya ulaşmadan önce önemli ölçüde azaltılması zorunludur. Hareket yönünde büyük statik veya dinamik kuvvetler meydana gelirse, uç durdurucular bunun için tasarlanmadığı için bu kuvvetler harici durdurucular ile absorbe edilmelidir.
Doğrusal kılavuz ray sistemleri tercihen çiftler halinde, yatay hizalamayla, dikey olarak kurulur. Bu, en küçük kurulum alanlarında mümkün olan en yüksek stabiliteyi ve burulma sağlamlığını getirir. Çalışma özellikleri bu düzende optimum seviyededir ve aşınma minimuma iner.
Teleskopik sürgülere kıyasla kılavuz makaralar, bir dikey yönde kullanılabilir, çünkü tasarımda bir bilye kafes olmadığından kafes kayması yaşanmaz. Kam makaralı taşıyıcılarının kılavuz rayına doğru yerleştirilebilmesi için, yükün etki edeceği yönü dikkate almak yeterlidir.
Rayın yatay (aşağı yatar şekilde) kurulumu bazı kısıtlamalarla aynı şekilde mümkündür. Bu durumda, maksimum yük, nominal yük FA olarak belirtilir. Elverişsiz ray en kesiti nedeniyle, daha büyük kuvvetlerin rayı genişletmesi beklenebilir ve bu da, kam makaralı taşıyıcılar ve montaj vidalarının başları arasında bir çarpışmaya neden olabilir. Emin olmamanız durumunda, işleyişi yük altında test ederek kontrol edin.
uygun | dikey, her iki taraf | |
![]() | ![]() | |
kabul edilebilir | dikey olarak eğik, her iki taraf üzerinde | dikey olarak eğimli, her iki taraf üzerinde |
![]() | ![]() | |
uygun değil | dikey, tek tarafta | yatay , tek tarafta |
![]() | ![]() |
- Kılavuz rayların maksimum standart uzunluğunu aşan hareket uzunlukları için birden fazla ray art arda yerleştirilebilir. Böyle bir durumda kılavuz raylarının montaj delikleri, raylar arasında bir kayma ihtimalini minimuma indirmek için olabildiğince hassas şekilde konumlandırılmalıdır.
- Kılavuz raylar, gerekirse herhangi bir uzunluğa kesilebilir. Keserken, profil en kesitini deforme etmemeye dikkat edilmelidir. Bir mandal kullanılmasını öneririz. Kesme sonrasında, çalışma yüzeyleri yağlanmadan önce kesilen yüzeylerde çapaklar giderilmeli ve yüzeyler temizlenmelidir.

Talebiniz gönderilmiştir ve mümkün olan en kısa sürede cevap verilecektir.